Научные исследования и технические разработки
по физике. Новости, факты, люди, интервью. Теория и практика.
Каталог статей. Каталог ссылок. Форум. Научно-технические разработки.
Документация, библиотека.
Палата мер и весов. Работа
для физиков. Юмор, сатира, лирика.
Якість української освіти відповідає всім критеріям ЮНЕСКО
Міністр освіти і науки Станіслав Ніколаєнко відзначає, що за даними спеціалістів ЮНЕСКО, якість освіти в Україні відповідає певним показникам. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки України.
Показники якості освіти в Україні:
1.Державні витрати на освіту. Порівнюючи витрати на освіту в Україні з витратами наших сусідів та розвинених країн світу, варто зазначити, що ми маємо одне з найбільших фінансувань системи освіти. Так, у Росії, Великій Британії на освіту витрачається близько 4% ВВП; у Таджикистані – до 3%; у Франції, Німеччині, США – біля 6%; у Швеції – 7-8%. В Україні в цьому році відсоток ВВП, який витрачається на освіту зусиллями Уряду доведений до 7%. Це є найбільшим показником за усі роки незалежності України
2. Тривалість шкільного навчання. Більшість європейських країн Австрія, Швеція, Іспанія, Болгарія, Угорщина, Латвія, Литва в тому числі і Україна, запровадили 12-річний термін навчання. Велика Британія, Італія, Фінляндія, Польща, Румунія мають 13-14 років навчання. Дослідження, проведені іноземними вченими, свідчать, що збільшення тривалості навчання у школі є показником, який впливає на економічний ріст доходів держави. Так, збільшення тривалості навчання у школі на один рік впливає на збільшення доходів на 10% (у бідних країнах більш як на 20%); продуктивність праці одного робітника підвищується на 5-15%.
3. Співвідношення числа учнів і вчителів. Аналіз співвідношення кількості учнів на одного вчителя початкової та повної школи свідчить про тенденцію до зменшення кількості школярів на одного вчителя, що є важливим чинником поліпшення якості освіти. Так, в Україні це співвідношення для початкової школи становить 17 учнів на 1 вчителя, для основної та старшої – 11. В інших країнах світу ці показники становлять від 9 до 20 учнів на 1 вчителя.
4. Кваліфікація вчителів. Аналіз показує, що найбільший відсоток педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (32,9%) сільської місцевості мають кваліфікацію "спеціаліст вищої категорії", 30,4% мають звання "спеціалістів І категорії", 23% вчителів мають найнижчу категорію "спеціаліст", 13,7% мають кваліфікацію "спеціаліст ІІ категорії". У міських школах теж найбільше працюють вчителів "вищої категорії" – 38,25 і найменша кількість вчителів - "спеціалістів ІІ категорії" - 13,9%.
Як відзначає прес-служба Міністерства освіти і науки України, якість освіти це:
- для розуміння батьків - співвідношення між рівнем знань дітей і розвитком їх індивідуальності;
- для вчителя - наявність досконалих навчальних програм, підручників, забезпеченість засобами навчання;
- для сучасних учнів, зокрема випускників якість освіти досить часто пов’язана з готовністю до вступу до вищого навчального закладу, наявністю життєвої позиції.